ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ

Joomla "wookie mp3 player 1.0 plugin" by Sebastian Unterberg

„Ahoj, wycieczko! Ahoj, przygodo!” – z Mikołajem Kopernikiem po Mazurach i Warmii

Bardzo dobra pogoda, doskonały nastrój uczestników wycieczki, świetna pani przewodnik i w pełni zrealizowany  program – tak najkrócej można ocenić wyjazd uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego na Mazury i Warmię w dniach 06.06.2018 – 08.06.2018r.

Atrakcji było naprawdę wiele: zwiedzanie Fromborka (planetarium, archikatedra), zamku w Lidzbarku Warmińskim, skansenu w Olsztynku, zabawa w Nowej Holandii, „lekcja” dendrologii. Wśród nich były też nietypowe, np.: rejs  „statkiem po trawie” (bez napędu elektrycznego), znalezienie się w najniżej położonym punkcie w kraju;  przed 700-letnim dębem Barzyńskiego; powierzenie życzeń  Diabelskiemu Głazowi o obwodzie 28 m i wysokości 3 m; karmienie 40. papug.

Cała wyprawa skoncentrowana  była na tym, aby uczniowie znali swój region, jego oryginalne miejsca i zasłużone osoby, aby orientowali się, gdzie są Mazury, a gdzie Warmia.

Małgorzata Wojciechowska – Gutowska,
Małgorzata Marcinkiewicz,
Agnieszka Podbielska

Joomla "wookie mp3 player 1.0 plugin" by Sebastian Unterberg

XVII Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom -Przyjaciele Przyrody z 1a informują

Drukuj

8 czerwca o godz. 9:00  włączyliśmy się w obchody XVII Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom.

Wysłuchaliśmy  wiersza „Lokomotywa” Juliana Tuwima. W Bibliotece Publicznej w Gołdapi czytały nam panie Emilia Wakuluk i Maria Krajewska. Przez cały rok szkolny 2017/2018 w naszej klasie trwała akcja „Czyta Mama, czyta Tata, czyta Pani czytam i Ja”.

W czytaniu wspierała nas wychowawczyni  Pani Alina Oleszczuk i szkolna bibliotekarka pani Barbara Zadunajska.

Przez cały rok szkolny w naszej szkole utrzymaliśmy  pierwsze miejsce w czytelnictwie.
Wspaniale być książkowym liderem.
I jak tu nie kochać Ciebie książko:)

Dziękujemy:)

Wyprawa do miasta Kopernika

Drukuj

W dniach  4 – 7 czerwca klasy III b i IV b ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Gołdapi wraz z grupą mam poznawały Toruń. Pierwszego dnia, w poniedziałek byliśmy w Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa oraz podziwialiśmy miasto z pokładu statku w czasie rejsu po Wiśle. We wtorek przed południem bawiąc się poznawaliśmy świat nauki w Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”. Po południu aktywnie zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem pod hasłem „Legendy i fakty toruńskie” oraz bardzo wesoło utrwalaliśmy zdobytą wiedzę w Muzeum Legend Toruńskich. W środę najpierw w Teatrze Baj Pomorski obejrzeliśmy ciekawą, pouczającą, wzruszającą i zabawną interpretację baśni „Jaś i Małgosia”, potem piekliśmy pierniki i poznawaliśmy ich historię w Muzeum Toruńskiego Piernika. Po obiedzie bawiliśmy się na na placu zabaw „Piernikowe Miasteczko”. Potem była wizyta w Planetarium. Tam na interaktywnych wystawach poznawaliśmy Ziemię („Geodium”) i wyruszyliśmy w kosmos („Baza Kosmiczna”) oraz obejrzeliśmy projekcję filmu „Wirująca Ziemia”. W czwartek po śniadaniu odwiedziliśmy Ogród Zoobotaniczny. Pyszne lody zakończyły naszą wizytę w mieście Kopernika. Obładowani piernikami, upominkami, pamiątkami i miłymi wspomnieniami wróciliśmy do Gołdapi.

Podziękowanie

Drukuj

Tak blisko... Przyjaciele Przyrody z 1a polecają:)

Wigry...
Nowoczesne Muzeum Wigier w Starym Folwarku  w atrakcyjny sposób prezentuje życie w jeziorze Wigry.
Ciekawa stała wystawa zachęca do ekologicznej wyprawy w głębiny jeziora, a w nich spotkanie z różnymi gatunkami malutkich i ogromnych stworzeń. Cudownie poczuć było tajemniczą otchłań wodną i wirujące w niej zwierzęta rośliny, zauważyć zmieniające się barwy ... Przepiękne zaaranżowane sale oddają klimat świata nadwodnego, a w nim ptaki, rośliny zwierzęta... Peryskop przybliża odwiedzającym świat przybrzeżny między innymi: torfowe podłoże, żeremia, tamy bobrowe... Fajnie usłyszeć odgłosy ptaków zwierząt, poczuć wiatr i ciszę...

Co słonko widziało? Czy krasnoludki są na świecie? O czym ptaszek śpiewa? Na takie pytania szukaliśmy odpowiedzi w Muzeum Marii Konopnickiej w Suwałkach. Zabawy, opowiadania, gry, teatr, ogród przybliżyły nam beztroskie dzieciństwo małej Marysi w Suwałkach.

W odwiedzanych miejscach multimedia, ekrany dotykowe, przyciski, ciekawe eksponaty, zagadki, doświadczenia, obserwacje  itp ... Jednym zdaniem: Wszystko to czego zawsze poszukujemy:)

Nie zobaczylibyśmy tych cudownych miejsc  bez naszych darczyńców, bo jednak wszystko kosztuje, wszystko wymaga czasu, organizacji, zwłaszcza takie nietypowe lekcje poza murami szkoły.

DZIĘKUJEMY
Gołdapskiemu Stowarzyszeniu Honorowych Dawców Krwi i panu Marcinowi Białousowi oraz Fundacji Piskorz. Panu Walentemu Stracha z firmy przewozowej Dudi Bus.
Dziękujemy za opiekę Paniom: Beacie Omilianowicz (mama Kamila), Marzannie Konieczny (mama Ani) oraz naszej wychowawczyni Alinie Oleszczuk.
Wróciliśmy cało, szczęśliwie prosto w ramiona stęsknionych rodziców:)